Niet ingelogd

Project De Westrandweg

"Betonnen huzarenstukje dwars door havengebied Amsterdam", kopte de Cobouw op woensdag 25 november  2009.

Vanaf 2012 loopt de Westrandweg ca. 2 kilometer parallel boven de bestaande Basisweg, dwars door het havengebied van Amsterdam en aansluitend op de Tweede Coentunnel. De Westrandweg is een onderdeel van de "Capaciteitsuitbreiding Coentunneltracé", eveneens een project op deze site.

De Westrandweg behelst een 10,3 km lange verbinding vanaf Knooppunt Raasdorp tot aan de Tweede Coentunnel. In het tracé liggen 11 kunstwerken waaronder een fly-over (kunstwerk 520) van 3,3 kilometer op een hoogte van 12 meter boven de huidige Basisweg.

Een ander tot de verbeelding sprekend kunstwerk is de kruising over de Haarlemmerringvaart door prefab liggers met een lengte van 60 meter. Nog niet eerder zijn liggers van dergelijke afmetingen in Nederland toegepast.

Verder worden er 4300 funderingspalen weggeslagen, 65.000 m3 in situ beton verwerkt, 50.000 m3 prefab beton, 850 prefab liggers, 125.000 m2 brugdek en 190.000 ton asfalt verwerkt. Daarnaast wordt nog 2,2 miljoen m3 grond verzet.

Opdrachtgever: Rijkswaterstaat
Aanneemsom: 154 miljoen euro
Uitvoering: Oplevering wordt verwacht eind 2012

Bijdragen

Naam: Walter van de Reep
Afstudeerjaar: 2001
Werkgever: Boskalis B.V.
Functie: Hoofduitvoerder GWW van de Combinatie KWS-Boskalis
Bijdrage aan het project:
Sinds September 2009 ben ik betrokken bij de aanleg van de Westrandweg; als hoofduitvoerder GWW van de Combinatie KWS-Boskalis.

Opdrachtnemer Combinatie Westpoort bestaat voor 70% uit van Hattum & Blankevoort; en voor 30% uit de Combinatie KWS-Boskalis.

De kunstwerken zijn uitbesteed aan van Hattum & Blankevoort; het GWW werk is uitbesteed aan de Combinatie KWS-Boskalis.

Naam: Mark Bakker
Afstudeerjaar: 2008
Werkgever: KWS infra
Functie: Werkvoorbereider/Uitvoerder Grond en Wegen van de Combinatie KWS-Boskalis
Bijdrage aan het project:

Sinds juni 2009 ben ik als werkvoorbereider betrokken bij het project Westrandweg.

Het betreft hier een Design & Construct project waarbij mijn werkzaamheden zich richten op het gedeelte tussen Knooppunt Raasdorp en de Haarlemmerweg (N200).

Projectie kunstwerk 520 op kruising Basisweg / Radarweg
Projectie kunstwerk 520 op kruising Basisweg / Radarweg
Luchtfoto aanleg kunstwerk 520. Overgang aardebaan (linksonder) naar de eerste steunpunten van het viaduct.
Luchtfoto aanleg kunstwerk 520. Overgang aardebaan (linksonder) naar de eerste steunpunten van het viaduct.
4 juli 2010, gemaakt ten tijde van het inschuiven van een betonnen brugligger van het viaduct over het spoor ter plaatse van de Basisweg.
4 juli 2010, gemaakt ten tijde van het inschuiven van een betonnen brugligger van het viaduct over het spoor ter plaatse van de Basisweg.
Baggerponton met grondpersinstallatie op het Zijkanaal F te Halfweg / Amsterdam
Baggerponton met grondpersinstallatie op het Zijkanaal F te Halfweg / Amsterdam
Het ontgraven van een ecologisch compensatiegebied 'De Kluut 2' in het stadsdeel Nieuw-West (vm. Geuzenveld)
Het ontgraven van een ecologisch compensatiegebied 'De Kluut 2' in het stadsdeel Nieuw-West (vm. Geuzenveld)
Het aanbrengen van het zandlichaam in de 'Osdorper Bovenpolder' in het stadsdeel Nieuw-West (vm. Osdorp)
Het aanbrengen van het zandlichaam in de 'Osdorper Bovenpolder' in het stadsdeel Nieuw-West (vm. Osdorp)
Zicht op de aardebaan tussen de Haarlemmer Ringvaart en Knooppunt Raasdorp (A5). Heiwerk van de bouwkuipen van het viaduct over de Ringvaart.
In dit viaduct worden medio februari de langste prefab voorgespannen betonliggers ooit toegepast.
Zicht op de aardebaan tussen de Haarlemmer Ringvaart en Knooppunt Raasdorp (A5). Heiwerk van de bouwkuipen van het viaduct over de Ringvaart. In dit viaduct worden medio februari de langste prefab voorgespannen betonliggers ooit toegepast.
Verlegging Zijkanaal F. Hierbij de nieuw te graven watergang.
Verlegging Zijkanaal F. Hierbij de nieuw te graven watergang.